Британски учени са открили, че антибиотик, добит от човешка кърма би могъл да се справи с бактерии, които са устойчиви към медикаменти, пише The Guardian, цитиран от агенция Фокус. Решаването на проблема с резистентните към антибиотици бактерии, наричани супер бактерии, е приоритет за правителството на Великобритания. Научен панел, създаден от премиера Дейвид Камерън, прогнозира, че супер бактериите биха могли да костват 10 милиона живота и 700 милиарда лири в глобален мащаб през 2050 година, ако не се намери решение.

Изследователи от Националната физична лаборатория и Лондонския университетски колеж са открили, че протеинът в кърмата дължи антимикробактериалните си качества на миниатюрен фрагмент с широчина по-малко от един нанометър. Това е, което прави кърмата толкова важна при защитата на бебетата от болести през първите месеци от живота им. Протеинът, наречен лактоферин, ефективно унищожава бактерии, гъбички и дори вируси.

След идентифицирането на фрагмента, учените са го обработили, превръщайки го в подобна на вирус капсула, която разпознава и атакува определени бактерии и ги разрушава при контакт, но без да засяга околните човешки клетки. Екипът предполага, че капсулата би могла да служи като “средство за доставка” на медикаменти. Откритието дори би могло да проправи път към терапии за други в момента нелечими състояния.