За да станете професионален колоездач се иска, както гласи популярния израз, “дупе”. Но може би истината не е толкова далеч, твърди микробиоложката Лорън Питърсън, и метафората не е толкова отдалечена. Самата Питърсън, отдадена планинска колоездачка, е открила, че повечето елитни атлети в спорта имат определени микроби във вътрешностите си, които им позволяват да се изявяват толкова добре. А новината е, че дори да нямате тези бактерии сега ще може да си ги набавите скоро!

‘Наречете го микробен допинг, ако щете“, казва Питърсън пред журналистите от списание Колоедене. Тя и колегите и от Лабораторията за Геномна Медицина Джаксън в Кънектикът, са оглавили инициативата Атлет Микробиомен Проект, в рамките на който те сравняват микробни мостри от вътрешностите на атлетите.

Откритията шокиращо са показали, че има известен брой микроорганизми, който наистина различават вътрешностите на елитните атлети от тези на обикновените атлети. Най-важният от тях е Prevotella, за която се смята, че играе ключова роля в ускоряването на мускулното възстановяване.