Може и да не знаем дали има задгробен живот, но науката няма никакви колебания относно това какво се случва с тялото ни, след като умрем…

10. Ензимите ни изяждат

3 дни след смъртта ензимите, използвани при храносмилането, започват да ви изяждат. Стомашните бактерии поглъщат клетките, разкъсани от повишените нива на киселинност следствие на натрупването на въглероден диоксид.

9. Кожните клетки продължават да живеят

Те могат да живеят поне няколко дни след смъртта. Мозъчните клетки умират 3 минути, след като притокът на кислород спре. Тези на мускулите могат да оцелеят няколко часа.

8. Хипостаза

Когато сърцето спре да изпомпва кръвта, гравитацията привлича червените кръвни телца в най-долната част на тялото. Отичането и съсирването на кръвта предизвиква образуването на лилави петна по тялото. Съдебните изследователи ги използват, за да установят часа на смъртта.

7. Адипоцир (трупен восък)

Някои тела могат да образуват сапуноподобен восък, ако влязат в контакт със студена почва или вода. Адипоцирът представлява естествен предпазен елемент, образуван от разпадането на тъканите.

6. Позеленяване

Тялото позеленява след смъртта, тъй като бактериите от храносмилателната система отиват към кожата. На хемоглобина, предизвикан от разлагането, са му необходими 3-4 дни, за да предизвика позеленяване на тъканите.