Програмата на НАСА е да изпрати астронавти на Марс в следващите между 15 до 20 години. Китай има планове да изпрати хора на Марс между 2020 и 2030 година и дори Русия има планове да изпрати свои астронавти там в близко бъдеще.

Но изследване за влиянието на радиацията върху живите организми, може да хвърли ново светлина за опасността, която ще грози хората, по време на полета до Червената Планета. Главният проблем са, разбира се, космическите лъчи.

Те представляват високоенергийни атомни и субатомни частици, които се излъчват от експлодиращи звезди, черни дупки и други мощни източници на радиация в Космоса. Те могат да увредят ДНК, да увеличат риска от ракови заболявания, да доведат до катаракти на зрението, да причинят увреждания на нервната система и да предизвикат множество видове проблеми с кръвообръщението, което да бъде много опасно за астронавтите.

Астронавтите са изложени много повече на силната радиация, отколкото хората на Земята, защото атмосферата на планетата ни абсорбира голяма част от вредното лъчение.