НАСА и Гугъл обявиха, че са открили нова звездна система, която е сходна с нашата и има осем планети. Откритието идва след първоначалното засичане на нова планета, Кеплер-90i, която е гореща, скалиста маса. Тя обикаля около звезда, която е от класа на нашето Слънце, обозначене с Кеплер 90 се намира на 2545 светлинни години от Земята. Планетата е била открита с използването на системата на Гугъл за машинно научаване, която е работила с данни на НАСА, добити от космическия им кораб Кеплер.

Кеплер е космическия телескоп, който следи орбитата на Земята около Слънцето, и който досега е открил около 145 000 звезди, които са сходни със Слънцето, в рамките на задачата си да търси отдалечени планети, където евентуално да се развива живот. Новооткритата планета е третата по ред и обикаля звездата си на всеки 14 дена. Температурата на повърхността й е около 980 градуса по Целзий. “Не съм сигурен, че искам да посетя тази планета, но истински ценното в случая е развитието на инструмента, който да помогне на астрономите в множество бъдещи задачи”, обяснява Ендрю Ванденбург от университета на Тексас в Остин. Системата на Гугъл е обработила 14 милиарда единици информация, събрани от Кеплер в продължение на 4 години.