НАСА говори официално за изпращане на хора до Марс от години и продължава да дава редовни доклади за плановете на евентуалните си бъдещи мисии. Но шефът на космическите полети на НАСА Уилям Герстенмайер обяви, че НАСА няма да може да постигне своята цел да закара хора на Марс с настоящия си бюджет.

“Не мога да сложа дата за кацането на хора на Марс. При настоящото финансиране няма да имаме необходимите системи за опериране на повърхността на Червената планета,” обяви той. “А влизането в атмосферата на Марс, спускането и кацането са големи технологични предизвикателства за нас”, допълни той.

Следващите ходове на НАСА ще зависят от финансирането. Герстенмайер демонстрира, че НАСА има интерес към сериозна мисия по задълбоченото изследване на Марс, която да последва настоящия план за установяването на Плацдарм към Дълбокия Космос в орбитата на Луната. Преди да започне да функционира като площадка за изстрелване на космически кораби към дълбокия космос, Плацдармът може да послужи за разгръщането на продължителна и детайлна програма за изследването на марсианската повърхност.