Астронавтите се връщат след 6 месеца в орбита с мускули на 80-годишни старци, съобщиха американски учени, съобщи АП.

Робърт Фиц, биолог от университета Маркет подчертава, че загубата на мускулна маса е временна и след съответните тренировки космическите пътешественици се възстановяват напълно.

Но какво ли би станало при аварийна ситуация, в която трябва да се бяга от аварирал кораб? Как ще работи полуинвалидът на повърхността на Марс, докъдето ще е летял над 200 дни?

Изводите са направени въз основа на биопсии, вземани от американски астронавти, летяли на борда на МКС от 2002 до 2005 г. Оказало се, че активните упражнения, с които астронавтите се пазят от мускулна дистрофия не вършат достатъчно работа и мускулите им атрофират на клетъчно ниво.

Загубата достигала до 40 на сто от мускулната маса на прасците - най-засегнати от бездействието в безтеглоност. Не помагало и да се напомпаш преди старта - най-много маса губели тези, които излитали с най-големи мускули.

40-процентното атрофиране означавало, че от орбита се прибирали хора със силата (и походката) на 80-годишни старци.

Един от начините за справяне с това явление е... астронавтите да ядат повече, неочаквано заключават учените. Особено след задължителните физически упражнения.