Прословутата снимка на телескопа „Хъбъл“, наречена Deep Field, накара света да онемее през далечната 1996 г. и разкри огромен сбор от галактики, криещи се в малко пространство на небето, което винаги ни се е струвало празно.

Сега NASA планира да заснеме още шест „празни“ места – начинание, което вероятно ще промени астрономията завинаги, пише Mashable.

„Хъбъл“ засне Deep Field, взирайки се в една и съща точка с часове. По този начин фотоните от изключително далечните обекти бавно се натрупват и разкриват небесните тела, които иначе са твърде бледи. През 2004 г. „Хъбъл“ направи и Ultra Deep Field снимката, взирайки се в същата точка за по-дълъг период, а през 2012 г. светът видя и eXtreme Deep Field.

Сега обаче NASA планира да използва същата техника, но в различна област от небето, за да заснеме обекти, съществували през първите 500 млн. години след Големия взрив. Наред с шестте „празни“ небесни места, „Хъбъл“ ще заснеме и галактиките в района, чиято гравитация може да изпълнява ролята на космическа лупа, благодарение на която може да се видят и по-малките и по-далечни обекти зад тях.

Това увеличение би могло да позволи на „Хъбъл“ да надникне още по-надълбоко в Космоса и да заснеме галактики, които са по-стари и по-далечни от каквото и да било досега. „Някои от тях ще са най-далечните галактики, които някога сме откривали“, заяви Дан Коу, ръководител на проекта, довел до откриването на MACS0647-JD – галактика, разположена на 13.3 млрд. светлинни години.