Москва. Водещите държави при изучаването на космоса могат да създадат единна международна система за обмен на информация за състоянието на пространството около Земята, пише Фокус. От Федерална космическа агенция на Русия не изключват възможността в близко бъдеще да се появи такъв регистър. На практика става дума за създаването на каталог на всички обекти, което ще позволи да се намали рискът от сблъсък на пилотирани и автоматични апарати с космическия боклук.

От Федерална космическа агенция подчертаха, че проблемът с космическия боклук е един от основните за водещите държави и международни организации в космическата дейност.
„В близко бъдеще може да бъде предложен обмен на данни с всички водещи космически агенции в света относно космическото пространство около Земята“, коментираха от ведомството.
Настоящата ситуация с космическия боклук все повече се влошава заради постоянното увеличаване на количествата на обектите в орбитата. Те се движат със скорост между 3 и 7,5 км/сек и представляват опасност за космическите апарати. Дори малка песъчинка може да нанесе вреда и да изведе системите от строя.