Най-старата звезда, известна на човечеството, изглежда по-стара от самата Вселена. Ново изследване обаче се опитва да разреши този парадокс, пише Mashable.

Досегашните проучвания показваха, че намиращата се в Млечния път звезда "Матусал" (библейски дълголетник) е на 16 млрд. години. Подобно изчисления са проблемни, тъй като повечето изследователи са съгласни, че Големият взрив, създал Вселената, се е случил преди около 13.8 млрд. години.

Сега обаче екип от астрономи определи нова и не чак толкова алогична възраст на Матусал, базирайки своите изчисления на нейното разстояние от нас, яркостта й, структурата и състава й.

„Ако вземем предвид всичко това, става ясно, че тя е на приблизително 14.5 млрд. години. Възможни са известни неточности, въпреки това по този начин нейната възраст съвпада с тази на Вселената“, коментира Хауърд Бонд, ръководител на проучването.

Неточностите, за които г-н Бонд говори, са от порядъка на плюс-минус 800 млн. години. Това означава, че Матусал може и да е на 13.7 млрд. години – съвсем малко по-млада от самата Вселена.

Бонд и неговият екип са използвали телескопа „Хъбъл“ на NASA, за да проучат небесния обект, известен официално като HD 140283. Учените знаят за съществуването на тази звезда от повече от 100 години, тъй като тя прекосява небето значително бързо. Матусал се движи с около 1.3 млн. км/ч. Чак сега тя започва да се превръща в червен гигант. Вероятно е родена в галактика-джудже, погълната от зараждащия се Млечен път преди 12 млрд. години. Дългата и пълна с извивки орбита на Матусал вероятно е вследствие на този драматичен акт на канибализъм.