Майлс Соломан, 17-годишен студент от училището в Таптън, Шефийлд, е работел по проект, който е дал на училищата във Великобритания достъп до данни, записани от сензорите за радиация на борда на Международната космическа станция (по време на престоя на британския астронавт Тим Пийк на нея).

Данните са били предоставени във вид на ексел таблици и когато учениците сортирали данните по нива на енергия, Соломан забелязал нещо странно.

“Отидох право на дъното на листа - където са най-ниските нива на енергия. Забелязах, че на мястото, където не би трябвало да имаме каквато и да е енергия, където няма радиация, всъщност е записано -1. Първото нещо, което си помислих, беше: не може да имате отрицателна енергия. След това разбрах, че това е грешка,” обяснява Соломан.

Той и учителят му по физика Джеймс О-Нийл веднага писали на НАСА, които отговорили, че те знаели за грешката, но смятали, че се случва само веднъж или два пъти годишно.

“Но това, което открихме бе, че всъщност грешката се случва множество пъти на ден,” обяснява Соломан, който е получил специална благодарност от НАСА.