Неговата цел е да изучава радиацията на различни енергии, галактическите космически лъчи, гео магнетизма, потока от микрометеорити и т.н.  Изпраща първите снимки на Земята от орбитата.

"Експлорър 6" е част от Програма Експлорър - първият успешен опит на САЩ да изстрелят изкуствен спътник в орбита. Тя стартира е по предложение на американската армия и цели извеждането на спътник в орбита по време на годината на геофизиката. Предложението е отхвърлено заради проект Авангард. По-късно програмата е възстановена след като Съветския съюз изстрелва "Спутник-1" на 4 октомври 1957 г. Експлорър 1 е изстрелян 31 януари 1958.

Това е най-продължителната космическа програма на NASA. Изследвани са Земята, Слънцето, Луната и междупланетната среда на Слънчевата система.

Какво още се е случило на днешната дата?

Събития

•    626 г. — Завършва десетдневна аварска обсада на Константинопол, в която участват славяни,прабългари и други народи.
•    936 г. — Отон I става германски крал.
•    1316 г. — Йоан XXII е избран за 194-ти римски папа.
•    1782 г. — Джордж Вашингтон учредява почетния знак за военни заслуги Пурпурно сърце.
•    1786 г. — Джак Балма и Мишел Пакар покоряват връх Монблан (4807 м.).
•    1803 г. — Започва първото околосветско плаване на руския мореплавател Иван Крузенщерн.
•    1819 г. — Освободителната армия начело със Симон Боливар, побеждава испанците и освобождава Богота,столицата на Колумбия.
•    1865 г. — Тодор Бурмов започва да издава в Цариград вестник „Время“.
•    1876 г. — В Букурещ Стефан Бобчев започва да издава политическия вестник „Стара планина“.
•    1877 г. — Руско-турска война (1877-1878): Започва преместването на Главната квартира на руската армия отсело Тръстеник (днес град) в село Горна Студена, Търновско.
•    1908 г. — Основани са Български конституционни клубове в Кратово и Крива паланка.
•    1913 г. — Във Франция е въведена задължителна тригодишна военна служба.
•    1924 г. — Приет е Закон за борба със скъпотията, който създава общински комисарства по продоволствието.
•    1927 г. — Тържествено е открит Мостът на мира над река Ниагара, свързващ САЩ и Канада по шосе.
•    1941 г. — В Кишиневското еврейско гето са ликвидирани 550 евреи.
•    1942 г. — Втора световна война: Започва битката между САЩ и Япония за Гуадалканал.
•    1944 г. — Генерал Дуайт Айзенхауер премества своята щаб-квартира от Лондон в Реймс (Франция).
•    1947 г. — Завършва плаването през Тихи океан на Тур Хейердал и неговата експедиция на борда на лодката Кон-Тики.
•    1960 г. — Фидел Кастро подписва декрет за национализиране на американската собственост в Куба.
•    1960 г. — Кот д'Ивоар получава независимост от Франция.
•    1964 — американският Конгрес приема Тонкинската резолюция, давайки разрешение на Президента Линдън Джонсън за използване на конвенционално оръжие в Югоизточна Азия.
•    1962 г. — България признава независимостта на Ямайка.
•    1981 г. — В околоземна орбита е изведен изкуственият спътник Интеркосмос-България-1300.
•    1987 г. — Президентите на Коста Рика, Гватемала, Салвадор, Никарагуа и Хондурас подписват регионален план за мир.
•    1990 г. — Министър-председателят Андрей Луканов подава във Великото народно събрание оставката на правителството.
•    1990 г. — Партията Африкански национален конгрес на Нелсън Мандела прекратява борбата си срещу управлението на белите и започва официални преговори за премахване на системата на апартейд в ЮАР.
•    1990 — САЩ започват военна операция Пустинен щит от територията на Саудитска Арабия.
•    1996 г. — НАСА съобщава за открита примитивна форма на живот при изследване на метеорит, паднал на Земята преди 13 000 години.
•    1998 г. — Извършени са атентати срещу американските посолства в Найроби (Кения), и Дар-ес-Салаам (Танзания), в резултат на които загиват над 224 души, а 4500 са ранени.