Тя изпитва радост, мъка, гняв – но не и страх. Един определен участък от мозъка – амигдалата на жената, известна на учените като С.М., е унищожен – а в него очевидно се намира центърът на страха. Самият факт, че е тя е все още жива, изумява изследователите.

С.М., американка на възраст между 45 и 50 години, страда от т.нар. синдром на Урбах-Вите – рядка болест, при която амигдалата се уврежда фатално.

Учени от университета в Айова изследват реакциите на С.М. в различни ситуации, в които обикновено човек изпитва страх. Резултатите ще помогнат на хора, които имат страхови комплекси или тежки посттравматични изживявания.

В сп. "Current Biology" учените твърдят, че С.М. се справя успешно с тестове, свързани с паметта, разбирането на реч, възприятията и интелигентността. Емоции като мъка, гняв и радост не са й чужди – липсва само страхът. При това тя си спомня, че като дете се е страхувала – преди да настъпи болестта й.

Изследователите я завели в зоомагазин – и тя била очарована от змиите, като веднага се съгласила да хване една, а после цели 15 пъти поискала да докосне все по-големи и опасни влечуги, въпреки че й било казано, че са опасни. Опитала се да пипне и тарантула – и трябвало да бъде възпряна, за да не я ухапе отровният паяк.