Обездвижването и заседналият начин на живот се отразяват пагубно на децата във възрастта 6-8 години. Хлапетата, които не се движат достатъчно, срещат повече трудности в усвояване на четенето и на математиката в първите 3 години от училище, установиха учени.

Ако детето продължително време седи на едно място, то чете лошо.

Учените установиха също така връзка между нивото на физическа активност, заседяването и математическите способности на хлапето.

Наблюдение върху 153 деца от началните училища сочат, че ако детето в първи клас се движи активно и стои по-малко на едно място, 2 години по-късно то чете гладко и смята добре. Изводът обаче е в сила само за момчетата. При момичетата подобна закономерност не била установена.

Прекомерното спортуване обаче също не е от полза. Учени от университета на Лозана доказаха, че хора, които тренират 14 часа и повече на седмица, не са в добро здраве.

Специалистите разговаряли с 1200 души между 16-20 години за режима им на тренировки за периода 2009-2010 г. Резултатите доказали, че ако младите хора тренират активно, нивото на тревожност и на стрес при тях е ниско, а мозъчната им активност и самооценката били високи.

Прочетете целия материал на Новите родители