По кое време да се храним, за да отслабнем?

14 ноември 2017 г., 12:44
955

Не само количеството. И времето има значение. Снимка: Shutterstock

Ранно-ограниченото хранене е стратегия,  при която всички ястия се консумират до два часа следобед. След това идва период на 15-часово гладуване – не се яде нищо до следващата сутрин. Учени установяват, че този тип хранене наистина има ефект.

Резултатите от изследването им показват, че ограничаването на храненето до периода между 8 сутринта и два следобед помага за изгарянето на мазнините и контролира пристъпите на глад.

„Яденето между 8 сутринта и два следобед, последвано от 18-часово всекидневно гладуване поддържа нивата на апетита по-равномерни през деня в сравнение с храненето между 8 сутринта и 8 вечерта, което е типично за средния американец. – казва д-р Кортни Питърсън, авторът на изследването.

Ранното хранене се хармонизира с циркадния часовник и се отразява положително на здравето. Един от ефектите е подобряване на метаболизма. Метаболизмът, както и всички останали телесни функции, работи най-добре сутрин.

В изследването са участвали 11 мъже и жени с наднормено тегло на възраст между 20 и 45 години. Те следват четиридневен режим на хранене между 8 сутринта и 8 вечерта, и отново четиридневен – с хранене до 2 следобед. Количеството и калоричността на храната остават непроменени.

Учените установяват, че ограниченото време на хранене увеличава изгарянето на мазнините през нощта, намалява колебанията в глада и подобрява метаболитната гъвкавост – способността на тялото да превключва между горене на въглехидрати и мазнини.

Същата зависимост е наблюдавана по-рано при изследвания върху животни, но за първи път е потвърдена при хора.

Източник: Healthiestblog

Ключови думи:
Коментари