Жените трябва да се трудят повече във фитнеса, ако искат да се поизпотят, разкрива изследване, публикувано в сп. Experimental Physiology.

Проучването е дело на японски физиолози от Международния университет в Осака и Университета на Кобе. Те анкетирали различни групи занимаващи се с фитнес (тренирани и начинаещи).

Оказало се, че мъжете се потят по-ефективно. И при двата пола тренировките подобрявали тази способност, но мъжете напредвали повече. Разбира се, най-трудно стигали до изпотяванети нетрениралите дами, които трябвало да разгряват много продължително.

Потенето е важен параметър във физкултурата, защото позволява на спортистите по-дълго да полагат усилия с добър резултат. Тренираният организъм "се научава" да започва потенето при по-ниска температура. Това има и важно значение при понасянето на жеги - дамите обикновено имат по-големи проблеми.

Според учените причината за разликата в тази "дисциплина" най-вероятно е еволюционна. Жените по принцип имат по-малко телесни течности от мъжете и рискуват по-бързо обезводняване. Следователно природата може би ги е пригодила да запазват водния си баланс по този начин. Докато при мъжете потенето дава по-големи възможности за ефективна работа, свързана с физическо натоварване.

Японските учени предупреждават дамите да внимават повече при жеги, когато са застрашени от топлинен удар заради неефективното си потене. Но и мъже, и жени могат да се подготвят по-добре за високи температури, като се предварително правят физически упражнения.