Възможно ли е да определим кое дете има по-голям шанс в бъдеще да стане лидер, пита Мениджър Нюз

Лидерството, разбира се, е обусловено от множество качества на човека, семейна история, обястоятелства и късмет, но все пак ново изследване на университета на Стърлинг в Шотландия и University College Дъблин дава възможен отговор. Според авторите децата, които показват в училище високи умствени способности, е много по-вероятно да станат водачи в бъдеще. Когнитивният капацитет на детето е индикатор за това. 

До този извод са достигнали изследователите след като разгледали данни за над 17 000 души в рамките на няколко десетилетия. Когато били на 10 и 11 години, хората участвали в тестове, които измерили вербалните им умения на подрастващи, способността им да осмислят и умственото представяне. След като минали 30-годишна възраст или приближавали 40-те, същите хора били запитани въпроси за лидерската им дейност на работа. Например, дали са ръководители на екипи и т.н. 

Резултатите показали, че близо четирима от всеки десетима участници в изследването, които са имали висок резултат на тестовете, впоследствие са станали лидери. При някогашните деца с високи резултати било два пъти по-вероятно да заемат управленски постове в настоящето. Учените смятат, че особено са им помогнали в живота и кариерата две ключови способности, които са развили като деца - умението да осмислят проблемите и да ги разрешават. 

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.