Хранене след тренировка: Перфектното възстановяване

22 ноември 2017 г., 15:40
1873

Shutterstock

Ако четете тази статия за хранене след тренировка, то със сигурност полагате много усилия в спорта и винаги се стремите да се представите по най-добрия начин.

За да се заредите с енергия, най-вероятно сте помислили повече за храненето си преди, отколкото за храненето след тренировка.

Но консумирането на правилните хранителни вещества след тренировка е също толкова важно, колкото и това, което ядете преди нея, както и всичко консумирано през останалата част на деня.

Чрез прилагане на съветите в статията ще си осигурите оптимално възстановяване, за да не пострадат резултатите, които искате да постигнете.

Представям ви подробно ръководство за храненето след тренировка, за да извлечете максимални ползи от отделеното време за спорт – независимо дали целите отслабване и релеф, покачване на мускулна маса или по-ефективно възстановяване.

Храненето след тренировка е важно

За да се добие по-ясна представа как следтренировъчното хранене и изборът на правилните храни могат да помогнат с тренировките, е важно да се разбере как тялото реагира и по какъв начин е засегнато от физическата активност.

Когато тренирате, вашите мускули използват складирано гориво в тях, което се нарича гликоген. Това води до частично изчерпване на този ресурс след продължителен спорт.

В същото време някои от протеините в мускулите също се разрушават и биват повредени.

Основна задача за тялото след приключване на тренировка е да се възстанови до комфортно за него състояние.

Част от този процес включва възстановяване на изчерпания гликоген и поправка и регенериране на разрушените протеини.

За да направите този процес по-лесен за тялото е необходимо да консумирате нужните му хранителни вещества.

От най-голяма важност за следтренировъчното хранене се смята приемът на качествен източник на протеин, както и комбинация между сложни и прости въглехидрати (примери по-долу в статията).

Захранването с правилните храни и хранителни вещества ще позволи на тялото да:

  • намали разграждането на протеини (загуба на мускулна тъкан);
  • увеличи синтеза на протеин за растеж (покачване на мускулна маса);
  • възстанови изчерпаните запаси от гликоген;
  • подобри цялостното възстановяване;
  • извлече максимални здравословни ползи от спорта.

Накратко: Консумацията на правилните хранителни вещества след тренировка ще спомогне за поправката и възстановяването на мускулите и запасите от енергия, за да може да извлечете максимални ползи от спорт.

Страници

Коментари