Бебетата на възраст от 6 до 9 месеца знаят много повече думи, отколкото предполагаме. Това доказва изследване, проведено от Елика Бергелсън и Дейниъл Суингли през 2012 г. и спечелило голяма популярност сред специалистите оттогава насетне. 

Установено е също, че ако родителите говорят на децата си нормално, това подобрява говорните им умения по-късно.

Изследването на психолозите Бергелсън и Суингли доказва, че малчуганите могат да разбират думички месеци преди да могат да ги изрекат. Откритието им противоречи на дотогавашната теория, че бебетата започват да осъзнават значението на речта едва след първата годинка и че разбират само отделни елементи от звученето на бебешкото общуване. 

Изследвайки 33 деца на възраст между 6 и 9 месеца, учените откриват, че когато родителят повтори реплика като „Къде е ябълката?”, детето поглежда към съответния обект върху компютърния екран. Това ясно показва способността на бебетата да разбират някои думи още в най-ранна възраст.

Децата на тази възраст не могат да отговорят на родителите, но разбират посланията, които получават по-добре, отколкото предполагаме.

Психолозите не са открили промени в модела на учени при бебета на възраст между 6 и 9 месеца. Когато децата са на 14 месеца, осъзнаването на значението на думите рязко се повишава. Макар и все още да не могат да говорят, малчуганите изучават света през своя поглед, опитвайки се да си го обяснят с думите, които вече знаят.