На 23 юни 1912 г. в Лондон се ражда Алън Матисън Тюринг - британски математик, логик, криптоаналитик, информатик и философ. Има голям принос в развитието на компютърните науки с формализирането на концепциите за „алгоритъм“ и „изчислимост“ чрез машината на Тюринг, абстрактен модел на компютър с общо предназначение. Смятан е за бащата на теоретичната информатика и теорията на изкуствения интелект.

По време на Втората световна война Тюринг работи за Правителствената школа по кодиране и шифроване в Блечли Парк, британския център за криптоанализ. За известно време оглавява групата Хът 8, чиято задача е криптоанализа на германските военноморски сили. Той създава няколко метода за разбиване на немските шифри, включително подобрения в предвоенната полска криптологична бомба, електромеханична машина, с която става възможно дешифрирането на кодовете на „Енигма“.

След войната Алън Тюринг работи в Националната физическа лаборатория, където създава АCE - един от първите компютри със съхранявана в паметта компютърна програма. През 1948 година постъпва в лабораторията на Макс Нюман в Манчестърския университет, където участва в създаването на т.нар. Манчестърски компютри. По това време започва да се интересува от математическа биология, пише за химичната основа на морфогенезиса и предсказва химически реакции, протичащи в колеблив режим като реакцията на Белоусов-Жаботински, която за пръв път е наблюдавана през 60-те години.

През 1952 година Тюринг е съден за хомосексуалност, която по това време все още е криминализирана във Великобритания. Избира да бъде подложен на химическа кастрация, вместо да отиде в затвора. Умира през 1954 година от отравяне с цианид, като според следствието става дума за самоубийство, но някои негови близки смятат, че смъртта му е нещастен случай. През 2009 година, след обществена кампания, министър-председателят Гордън Браун се извинява официално за отношението на държавата към Тюринг, а през 2013 година кралица Елизабет II го помилва посмъртно.